Počítačová grafika - modelování ve 3D

Blender 3D - Zeměkoule; K. VacekŽe není úplně jednoduché se vypořádat s prací ve 3D jsme si vyzkoušeli v předmětu Počítačová grafika v závěrečné části roku. Čas, trpělivost a dostatek fantazie a odvahy jsou hlavní atributy potřebné ke zdárnému zvládnutí modelování v programu Blender 3D, resp. v jakémkoli software na grafiku.

V první práci "Váza" bylo potřeba nejen vytvořit síťový model, otexturovat jej a sestavit do jednoduché scény. Vybrat správné resp. vhodné textury, správně je nastavit a osvítit zabralo mnohdy více času než některé modely. Vybrané práce můžete vidět v naší galerii:

 

 

Výrazně náročnějším úkolem byl poté model planety Země. Ta je sestavená nejen ze tří vrstev (povrch, mraky, atmosféra), ale také byl požadavek na to, aby tam, kam nesvítí slunce byla na povrch použita textura s noční fotografií znázorňující rozsvícená města. I zde je výběr prací. Některé planety asi budou ze vzdálenějších galaxiíyes:

 

Uvidíme, jak se bude dařit v dalším roce...

Datum akce: 
16. 6. 2013
Školní rok: 
2012/2013
Záložky: