Kateřina Kvapilová
21.06.2025
V rámci hodin informatiky se žáci 8.A v uplynulých týdnech věnovali tématu 3D tisku. Cílem bylo seznámit se s principy 3D modelování, osvojit si práci v modelovacím programu a prakticky si vyzkoušet celý proces od návrhu až po realizaci vlastního projektu.
Poslední aktivitou byla výroba balónkového autíčka – funkčního modelu, který je poháněn proudem vzduchu z nafukovacího balónku. Každý žák si své autíčko samostatně navrhl v programu Tinkercad, přičemž musel zohlednit jak funkční, tak konstrukční parametry. Po dokončení návrhů byly modely vytištěny na školní 3D tiskárně a následně žáky sestaveny.
Závěr tématu patřil závodům balónkových autíček, které proběhly přímo ve třídě. Gratulujeme všem konstruktérům, kteří svůj model, ať už funkční nebo ne zcela funkční, dokončili a zejména pak autorce vítězného modelu - Zuzce.
Poslední aktivitou byla výroba balónkového autíčka – funkčního modelu, který je poháněn proudem vzduchu z nafukovacího balónku. Každý žák si své autíčko samostatně navrhl v programu Tinkercad, přičemž musel zohlednit jak funkční, tak konstrukční parametry. Po dokončení návrhů byly modely vytištěny na školní 3D tiskárně a následně žáky sestaveny.
Závěr tématu patřil závodům balónkových autíček, které proběhly přímo ve třídě. Gratulujeme všem konstruktérům, kteří svůj model, ať už funkční nebo ne zcela funkční, dokončili a zejména pak autorce vítězného modelu - Zuzce.